1 דקות קריאה
מה זה מיתוג ולמה הוא כל כך חשוב לעסק שלנו?

כמה אנחנו שומעים את המילה מיתוג, מיתוג עסקי, מיתוג אישי, מיתוג שמותאם לעסק שלנו. אך מה זה באמת מיתוג? ואם כבר מיתוג, מדוע חשוב שבעלי עסקים ימתגו עצמם?. אין עוררין על כך שמיתוג נכון יוצר את מוניטין העסק לאורך שנים ולא סתם המילה מיתוג נחשבת כמונח בעולם העסקים.   שנייה לפני שאני צוללת לעומק, אבקש מכן.ם להיזכר איך הקמתם.ן את העסק שלכם.ן. מה היה הדבר הראשון שחשבתם.ן עליו? מה הפעולה הראשונה שעשיתם.ן? ואיך זה בא לידי ביטוי במיתוג?.

שיווק למתחילים עם שני אלה קבוצת וואצאפ לבעלי עסקים

 איך מתחילים תהליך של מיתוג לעסק ובאנגלית Branding?

המילה מותג הינה מוצר ותג, כלומר תווית של עסק, זהות ברורה בעלת מאפיינים ייחודיים אשר מצביעים על בידול המוצר או השירות ביחס לשוק. בעלי עסקים מקפידים לשמור על מיתוג אחיד וייחודי אשר מבוסס על ערכי המותג. כל זה בא לידי ביטוי בנראות ובמה שהעסק משדר. לעיתים יש בלבול ואנשים נוטים לחשוב שמיתוג לעסק הינו רק עיצוב גרפי, עיצוב לוגו, כרטיסי ביקור, שפה עיצובית, צבעי מותג ונראות בפלטפורמות הדיגיטליות. אך חשוב לציין כי בחירת שם העסק הינו הדבר הראשון שיש לעשות לפני כל מה שציינתי. הדבר הראשון שממנו מתחילים בדרך כלל זה בחירת שם העסק. שם העסק יכול להיות השם של המוצר אותו מוכרים, שם השירות אותו מציעים או אפילו שם בעל העסק עצמו. שם העסק משקף את הערכים וחזון העסק (ברוב המקרים) והוא משקף גם את תועלות בית העסק בפני לקוחות פוטנציאליים.

 מה השלב הבא? 

לאחר שבחרנו את שם המותג, הערכים, החזון ואפילו הצלחנו לדמיין איך העסק יראה. עכשיו, נחשוב על סוג הקהל שאליו אנחנו מכוונים. אני יודעת, לעיתים לא נצליח להיות מדויקים באשר לקהל שלנו על ההתחלה אך חשוב לשים דגש ולהתעכב על נושא וזה דורש תהליך חשיבה עסקית אסטרטגית מעמיקה שיש להיעשותה כהלכה ורצוי עם בעלת מקצוע בתחום. לאחר שבחרנו את שם העסק, הגדרנו קהל, אפיינו ורשמנו את ערכי המוצר וחזון העסק. ניגש לחלק בקריאטיבי ויזואלי של המוצר ו/או השירות. זה כולל בדרך כלל: בחירת צבעי מותג, פונטים, טקסטורות (מעשיר ויזואלית את נראות העסק ו/או המוצר), יצירת לוגו, יצירת כרטיס ביקור, שלטים, עיצוב פוסטים, תמונות, סרטונים ועוד.   

שיווק למתחילים עם שני אלה קבוצת וואצאפ לבעלי עסקים

 מה הם ערכי מותג? 

  • זהות ברורה ומדויקת
  • העסק ברור וקל להבנה
  • העסק שונה ומבודל (ובכך יוצר יתרון תחרותי)
  • העסק מדבר אמוציות (רגשות)
  • העסק מעניק ערך תועלתי
  • העסק מעניק תחושה של נחשקות

 מי צריך מיתוג לעסק מקטן ועד גדול? 

כולם. כל עסק צריך מיתוג שמדויק עבורו. בנוסף, רצוי שכל עסק שמוכר מוצרים או שירותים ינהל בלוג עם תכנים מגוונים ומשיקים לתחום העסק. בעבר, היתה דעה רווחת שבלוגים יעסקו בנישה אחת או בתחום אחד בלבד. כיום, המצב שונה. בעלי עסקים מבינים שעל מנת להתפתח ולהיחשף לכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים עליהם לנהל בלוג בעל תוכן מגוון ועשיר. על אחת כמה וכמה אם יש להם יותר ממוצר אחד או שירות אחד להציע. 

מהו משך הזמן שצריך בעל עסק להשקיע במיתוג? 

בעולם התקשורת נהוג לומר על עסקים " להכיר, לחבב, לסמוך ". לקוחות פוטנציאלים צריכים זמן להכיר את העסק (מוצר, שירות או שניהם), לראות שהם מסוגלים להזדהות עם העסק והערכים שלו ובסופו של דבר, לסמוך עליו מספיק בשביל לרכוש ממנו מוצר או שירות. מיתוג בהתמדה ובעקביות מוביל לאמון רב אצל לקוחות ובעיקר אצל לקוחות פוטנציאלים שעוקבים אחרכם במשך זמן לפני שהם רוכשים את השירות או המוצר שלכם (יש המון כאלה וגם אני אחת מהן). כמו כן, גם שפה וטון כתיבה (אלא אם כן אתם עושים וולוגינג) צריך להיעשות באופן עיקבי ומדויק. כאשר לקוחות פוטנציאלים קוראים תוכן שבעלי עסקים מפרסמים, בין במאמרים, פלטפורמות דיגיטליות, אתר וכיוצ"ב, הם מצליחים לזהות את שפת המותג שלכם, להזדהות עימה ולהתחבר אליה.  

שיווק למתחילים עם שני אלה קבוצת וואצאפ לבעלי עסקים

מיתוג מדויק לבעלי עסקים

לסיעור מוחות ממוקד בעבור עסק קיים, ולפיתוח עסק מתחיל מוזמנים לפנות אלי באהבה.